środa, 10 lutego 2016

Poszewka na poduszkę z wypustką i jak wszyć zamek kryty?

Kolejny materiał który mnie urzekł - rozetka. 
Powstał z niej bieżnik i poszewki na poduszki.


poszewki koniecznie z wypustką bo ja je uwielbiam i zamykane na zameczek 



teraz krok po kroku jak uszyć ...

Należy przygotować odpowiedniej wielkości materiał na poszewki 
u mnie to kwadrat 42*42,
do prawej strony przyszyłam wypustkę bawełnianą stopka do zamków jak najbliżej sznurka.





Jeden brzeg poszewki  miałam tkany, więc postanowiłam na nim zacząć wszywać wypustkę i na tym boku też jest wszyty kryty zamek. Z racji że druga strona poszewki to polar shaggy, więc tym bardziej pięknie mi się wszystko schowa zamek pod wypustkę a polar też zrobi swoje.

Zakończenie wypustki nakładamy jeden na drugi brzeg, ten dolny wysuwamy na zewnątrz i po przeszyciu tam gdzie się stykają wierzchnią wypustkę też kierujemy na zewnątrz i mocujemy.










tak to wygląda na prawej stronie







Teraz zamek zaznaczamy sobie miejsce gdzie będziemy przyszywać
u mnie jak zwykle na oko :P
przykładamy do prawej strony materiały- wypustki prawą stronę zamka.




tu widać dokładne jak przyłożyć




i szyjemy najbliżej zamka i uważając też ząbki przylegały dokładnie do wypustki








tak wygląda na prawej stronie




Teraz druga strona zamka.
Dwie warstwy materiały prawymi stronami do siebie składamy równiusieńko i tak samo przyszywamy drugą stronę zamku, ja przyfastrygowałam do polaru by poszło to sprawnie od razu.




Szyję zamek drugą stronę też blisko ząbków.




Zamek już wszyty.




Całość naokoło przypięłam porządnie szpileczkami.




Szyjąc po bawełnie, polar pod spodem, szyjąc po ściegu gdzie wcześniej była przyszyta wypustka - zszywam naokoło poszewkę,
ale ...
tam gdzie jest zamek trzeba ułożyć ładnie zamek na zamek i przeszyć trochę za zamek dając końcówki zamka na zewnątrz.




Tak jak to poniżej na zdjęciach.










Na koniec obrzuciłam trzy boki zygzakiem,  czwarty to brzeg tkany gdzie wszyty jest zamek a polar się nie strzępi wiec drogi bok zamka nie musi być obrzucony.


Zamek schował się pod wypustkę.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz